Kosár
0 Ft
Rendelés
logo

Az Invicta márka története – Hogyan vált az egyik legvitatottabb óramárkává?

Címkék: A márkáról | Invicta | Klasszikus | Divat

29.9.2022 | 17 MIN

Invicta. Azt mondják, vagy imádni kell, vagy megvetni. Semmi a kettő között. De miért alakult ki ez a mondás? És egyáltalán, mi az az Invicta, korunk egyik legvitatottabb márkája? Hallgassa meg egy svájci hagyomány történetét, egy kemény zuhanást a mélybe és egy meredek utat a csúcsra. És ki tudja, talán még meg is lepi néhány dologgal.

Cikk tartalma:

Tervezés
Történelem
Az Invicta új kroszaka
Tipikus paraméterek
Invicta (majdnem) az űrben
Miért ellentmondásos az Invicta?

A cikk az Önök, ügyfeleink és blogunk olvasóinak véleményét is tartalmazza, amit ezúton is köszönünk!

Lélegzetelállító első látásra - Tervezés

"Az órakészítés művészetének megsértése!" "Órát vagy Happy Mealt árulnak?" "Trágárság!" "Miért nem teker egy óriási alufólia gömböt a karja köré...?" – a megrögzött tradicionalisták és az ortodox kronomániások egyértelműek. Az Invicta az ördög, és a dizájn-szemfényvesztéseit lassan szenteltvízzel kellene kúszni. Az embernek nevetnie kell. Invicto, te gazember!

Foto: Hodinky-365.cz

Az Invicta, mint tudjuk, a designt helyezi előtérbe. És ez nem akármilyen dizájn. Ez a dizájn merész, eltúlzott és gyönyörűen őrült. Csodálatosan hátborzongató és tökéletesen perverz. Ez a tervező képzeletének szabad játéka, és még a legobjektívebb szemlélőnek is az áhítat és az öröm különös keverékét kell éreznie a látvány láttán. És túl sok a szuperlatívusz? Végül is az Invicta a szuperlatívusz megtestesítője, na és?

Egyes modelljeik egyenesen szörnyűek, de szerintem jó dolog, hogy egy olyan konzervatív iparágban, mint az óraipar, van egy bevált márka, amely nem fél a vitáktól és a kockázattól. - Rosene

A közmondásos (és teljesen szándékos) Invicta dekadencia néhány jellegzetes tulajdonságból ered, amelyeket általában különböző mértékben megtalálhatunk a márka összes óráján (talán néhány kivételtől eltekintve néhány női modellnél). Az első pont a valóban kiemelkedő, sőt szörnyű méretekre utal, amelyek a szó szoros értelmében észrevehetetlenné teszik az órát.

Foto: Hodinky-365.cz

A gyakori fényes PVD felületkezelés és a feltűnő színek merész kombinációi szintén a láthatósághoz kapcsolódnak.Foto: Hodinky-365.cz

A legfontosabb azonban a kreativitás és a képzelőerő, amely a részletekhez való ördögi ragaszkodásban rejlik, mind a tervezés, mind a mechanika terén. Az Invicta ezért hirdeti büszkén szlogenjében, hogy "Invincible in detail." (a részletekben legyőzhetetlen). Még a legegyszerűbb Invicta órákban is lehet valami, ami megragadja a tekinteteket. Akár az S1 Rally órán az S1 sorozatnév használata az első index helyett.

Vagy egy igazán "túlzó" és nagyon kifinomult megjelenés, amely egy adott témát hivatott hitelesen megragadni - leggyakrabban a különböző limitált kiadásokban látható (de nem csak ott).

Foto: Hodinky-365.cz

Az Invicty egyszerűen szórakoztat. Egyébként pedig, ha hosszú perceket tölt az orvosi váróteremben vagy a hivatali sorban álláskor, szórakozhat azzal, hogy titokban új és érdekes részleteket fedez fel, amelyeket az Invicta elrejt. ;)

De sok Invicta óra esetében a legtöbb ember valószínűleg nem viselné őket (akár a méretük miatt, akár a túlzott figyelemfelkeltéstől való félelem miatt, vagy egyszerűen azért, mert nem túl vonzóak), de az igazság az, hogy legalább a nézésük sok ember számára bűnös élvezet, és akiknek van ilyenjük, egyszerűen boldogok. És nem kevés ilyen ember van.

Az Invicta igazi óriás az órák gyártásában és értékesítésében. Büszke arra, hogy óránként 13.000 (!) órát képes eladni, és évente akár 4.000 új dizájnváltozatot is gyárt... Hihetetlen. És azt mondják, hogy az Invicta ezen eredményekre való féltékenységből kap ennyi mérget. De ez csak spekuláció.

Az Invicta a formatervezéséért megkapta a rangos Red Dot-díjat is, és 50 formatervezési és mechanikai szabadalommal rendelkezik.

Ocenění Red Dot získaly hodinky Subaqua Noma V. Zdroj: www.red-dot.org

A Red Dot-díjat a Subaqua Noma V kapta. Forrás: www.red-dot.org

És ki áll az innovatív tervek mögött? Egy Sandy Lee nevű okos fickó, az Invicta csapat vezető tervezője. Ebben a rövid videóban bepillantást nyerhet a munkájába:

De nem csak a design teszi hihetetlenül piacképessé az Invicta órákat. Hasonlóan markáns promóció nélkül a márka valószínűleg soha nem ért volna el ekkora sikert. Ez utóbbi hasonlóan feltűnő - gyakran hasonlít a kasszasiker-filmek trailereire, vagy a jó öreg fürdőruhás modellek csábítását használja.

Az Invicta több márkát is magában foglal (innen az Invicta Watch Group csoportnév): három kisebb svájci vállalatot vásárolt meg: a Glycine márkát, amely katonai órákra összpontosít, az S. Coifman klasszikus társadalmi órákkal és a TechnoMarine, amely divatos búvárórákat gyárt.

Ítélje meg maga, nem akar "többet látni", miután megnézett néhány promóciós videót?

És nem csak az órák érdekesek az Invicta dizájnjában. Az Invicta arra is gondol, hogy az ügyfelek hol fogják tárolni az óráikat, ezért valóban eredeti óra kofferek széles választékát kínálja.

Hogyan kezdődött (és hogyan ért majdnem véget az Invicta története)? - Történelem

Az Invicta nem mindig volt a formatervezési vadság és a marketing-agresszió megtestesítője. Ma már kevesen tudják, hogy az Invicta eredetileg egy hagyományos svájci márka volt, amelynek gyökerei mélyebbre nyúlnak vissza, mint gondolnánk. Régebbi, mint az olyan jól ismert svájci nagyok, mint a Rolex (1901), a Tissot (1853) vagy a Certina (1888). De először is...

1837-ben a svájci La Chaux-de-Fonds városában Raphael Picard órásmester új óragyártó céget alapított, amelynek (talán némi előérzettel) a büszke Invicta nevet adta, a latin "Invictus", azaz "legyőzhetetlen" szó alapján, amelynek hangja már önmagában is nagy dolgokra sarkallta a vállalatot.

Az Invicta (más néven Invicta Watch Company) révén Raphael Picard egy régóta dédelgetett álmát akarta megvalósítani: olyan minőségi svájci órákat akart gyártani, amelyek a szélesebb közönség számára is elérhetőek. Az első száz évben Picard és leszármazottai fokozatosan és fáradhatatlanul építettek jó hírnevet az óragyártás világában, és erőfeszítéseik nem voltak hiábavalók. Az Invicta egy igen keresett óragyártó céggé vált, amely minőségi, megfizethető mechanikus órákra és órafejlesztésre specializálódott.

Kapesní hodinky Invicta z 90. let 19. století. Zdroj: www.reddit.com/r/Watches/

Invicta 14k arany zsebóra az 1890-es évekből. Forrás:
www.reddit.com/r/Watches/

Az első nagy mérföldkő pontosan száz évvel az Invicta alapítása után, 1937-ben történt (a vállalat székhelye még mindig La Chaux-de-Fonds-ban van). Ebben az időben az Invicta feltalálta és később szabadalmaztatta saját mechanikus gépét automata felhúzással. Azóta minden eddiginél vehemensebben folytatja a technológiai fejlesztést, és ennek eredményeképpen az Invicta csak virágzott és tovább növekedett.

A következő években az Invicta nem pihent a babérjain, folytatta a technológiai fejlesztést, és egyre inkább a sportórákra kezdett összpontosítani. – mechanikus automata kronográfok, amelyek az 1960-as és 1970-es években kerültek előtérbe. Abban az időben az óragyártás világa kezdett hemzsegni az automata kronográfoktól. Vegyük a Hamiltont és az 1968-as A és B kronográfokat vagy az 1973-as Tissot Navigator-t.

Invicta Chronograph z 60. let s pozdrem z 18k zlata a mechanickým strojkem Landeron kalibr 48. Zdroj: www.hodinkee.com

Invicta kronográf az 1960-as évekből, 18k arany tokkal és Landeron 48-as kaliberű mechanikus óraszerkezettel. Forrás: Zdroj: www.hodinkee.com

Egy 1970-es évekbeli Invicta "Surfboard" kronográf versenyóra.

Mechanické (Valjoux 7733) závodní hodinky s chronografem ze 70. let.

Forrás: www.gearpatrol.com

De valószínűleg már mindenkinek van egy elképzelése arról, hogy ez a történet merre fog folytatódni. Elérkeztünk 1974-82-hez, a hagyományos svájci óragyártás számára valóban sorsfordító és mélyen lesújtó évhez. Az úgynevezett kvarcválság (ahogy a sokszor olcsóbb és pontosabb elemes karórák japán térhódítását nevezik) nyomán a legtöbb hagyományos svájci céget alapjaiban rázta meg.

Sok olyan óragyártó cég, amely semmilyen módon nem tudott alkalmazkodni a kvarchullámhoz, tönkrement. Így 1982-re az eredeti Invicta lényegében halott volt. A megmaradt svájci óragyártó cégek (az eredeti 1600-ból 600) a fennmaradásukért küzdöttek. Egy töredéküknek sikerült túlélnie a minőségi mechanikus órák folyamatos gyártása mellett is. Néhányan úgy maradtak fenn, hogy több órakonglomerátumba (például a Swatch Groupba) fuzionáltak.

Érdekes módon még azelőtt, hogy a két legnagyobb svájci holdingtársaság összeolvadt a Swatch Groupba, az eredeti Invicta a harmadik helyen állt a svájci órák bruttó eladásai között. És igen, akkor még mindig nem sikerült.

Mint főnix a hamvaiból - az Invicta és egy új korszak

Amikor az angyal a mélybe zuhant, megteremtette a pokol birodalmát, amely előtt minden halandónak reszketnie kell. Ez a történet nem egyenesen a Bibliából való? Ez egy szoros döntés.

"Az egykor kis óragyártó cég ugyanattól a lendülettől hajtva olyan tüzes sárkánnyá vált, amelyet a gyűjtők imádnak, az óraipar pedig reszket előtte." – Invicta

Igen, az alázat valószínűleg az utolsó dolog, ami a jelenlegi "gonosz" Invictában megvan... És az utolsó dolog, amire szüksége van. Az Invicta története tehát csak részben ért véget az 1980-as években, és ma a vállalat valóban "úgy fut, mint egy sárkány". Az Invicta (ma Invicta Watch Group) ma az egyik leggyorsabban növekvő óragyártó vállalat. De hogyan csinálta?

Foto: Hodinky-365.cz

A csőddel és az azt követő felszámolással az Invicta név természetesen eladóvá vált. 1991-ben az Invictát felvásárolta egy amerikai banki befektetési társaság, amelynek székhelye az álmok amerikai városában, Hollywoodban volt, ahol az Invicta ma is található. A vállalat azt állítja, hogy a vásárlást az eredeti Invicta Watch Company örökösei hajtották végre, de ezt az információt a nyilvánosság nem tartja megerősítettnek.

Kevesen sejtették volna az eredeti Invicta és az új Invicta közötti kapcsolatot. Ma már csak a "Legyőzhetetlen a részletekben 1837 óta" szlogennel, a Swiss Made kollekcióval, és végül a megfizethetőségre és a mindenki számára elérhető órákra való törekvéssel hivatkoznak hagyományos múltjukra.

Az Invicta feltámadása 1991-ben következett be a híres Pro Diver,  amely ismét a csúcsra és még magasabbra emelte a cég nevét. Azonnal dühös viták tárgyává váltak, és egyszóval... Nagy figyelmet keltettek. És mivel? Valóban gyanúsan hasonlít a sokszorosan drágább Rolex Submarinerhez.

Invicta Pro Diver – Fotógaléria a legnépszerűbbekről
5.12.2023
Invicta Pro Diver – Fotógaléria a legnépszerűbbekről

Foto: Hodinky-365.cz

Egy másik fontos év volt 2000. Az Invicta először saját gépgyártó céget alapított, amelyet Technica Swiss Ebauche-nak nevezett el. Addig csak svájci ETA vagy japán Miyota órákat használt. Másodszor, az Invicta először a Lupah uniszex órával határozta meg a "nem szabványos" dizájnt, amely túlméretezett négyzet alakú tokkal, lekerekített üveggel, jellegzetes számlapokkal és színes szíjakkal rendelkezett. Az óra szenzációvá vált.

Hodinky Lupah z roku 2000. Zdroj: www.pinterest.com/

Lupah óra 2000-ből. Forrás: www.pinterest.com

Öt évvel később egy másik fontos modellt is bemutattak - a Russian Diver-t, amelyet az 1950-es években az orosz haditengerészet legénységének órái ihlettek. Az Invicta itt megpróbálta hitelesen megragadni az eredeti óra szellemét (amelyre az űrruhasisak és az azbuka motívumával utal), de hozzátett valami sajátot is - a koronával együtt is 60 mm-es tok méretét.

Zdroj: www.keepthetime.com/

Forrás: www.keepthetime.com/

Érdekesség, hogy a Russian Diver órát Arnold Schwarzenegger színész birtokolja és büszkén viseli, akinek hatalmas, izmos karján igazán jól mutat a nagy Invicta.

A méret és a súly elképesztő, különösen a Subaqua Noma esetében. Ragaszkodom Arnold Schwarzenegger mondásához: "Ha Invicta órát viselek, nem kell többé megdolgoztatnom a bicepszemet". - Radek

2011-ben az Invicta részt vett a Baselworld világkiállításon, és végre bemutatkozott az óravilágnak. A következő években rendszeresen részt vett a kiállításon.

A következő évben az Invicta egy új kiskereskedelmi üzletet nyitott Floridában, és egy csodálatos utazást tett az űr szélére (ne aggódjon, erről később még beszélünk). És aztán? 2013-ban láttak napvilágot a sokat emlegetett Invicta Bolt Zeus Tria Reserve órák, amelyek minden bizonnyal nem vesznek fel dizájnelemeket, és nem dobják mindenki arcába káprázatos ragyogásukat, tényleg nagyon masszív görbék és két oldalsó számlap, amelyek különböző időzónákat mutatnak.

Zdroj: www.mediatwinkle.com

Forrás: www.mediatwinkle.com

2015-ben más, technológiailag és dizájn szempontjából egyedülálló modellek is megjelennek (a Transatlantic dupla forgó tárcsával és a masszív Reserve Time Universe modell, amelynek öt tárcsáját egy lunettakorona és egy nyomógomb vezérli a tárcsán). Ugyanebben az évben az Invicta bővíti üzlethálózatát Dél-Amerikában és Európában, és ezt a sikert 2016-ban egy új megállapodás követi a Disneyvel, és elindítja az egyik leghíresebb limitált kiadást Mickey egérrel: Invicta Disney.

Foto: Hodinky-365.cz

Ezután már csak egy lépés a többi Disney licencelt limitált kiadás: a Star Wars és a Marvel. A szerződés a DC Comics univerzummal 2018-ban jött létre, így az Invicta most egy egész sor ilyen "rajongói" órával rendelkezik, hogy még tovább bővítse rajongói bázisát.

Ma az Invicta egy igazi órakészítő óriás, amelynek méretét talán csak a saját óráik dizájnja múlja felül. Ez egy sikeres márka, amely technológiailag és dizájn szempontjából is egyedi darabokat gyárt, amelyek közül néhány nem is kerül a boltokba, és máris elfogyott. Emellett a saját főnöke, nem tartozik egyetlen nagyvállalat alá sem, így szó szerint azt csinál, amit akar. Az órák mellett már ékszereket, napszemüvegeket és faliórákat is árulnak, amelyek hasonlítanak az óráik felnagyított tokjára, sőt, saját uniszex Invicta parfümjük is van.

Invicta csomagolás nélkül - Tipikus paraméterek

Még az Invicta legnagyobb kritikusai is gyakran megadják magukat a végén, és elismerik, hogy az Invicta órák nem olcsó csörgők, hanem minőségi órák, amelyek gyakran kiemelkednek a sokkal drágább órák közül. Az Invicta saját órakészítői hírneve és mindenekelőtt a vásárlói elégedettség az, ami itt számít.

Nincs tapasztalatom a márkával, de sokuk dizájnja tetszik. Némelyikük eléggé excentrikus, de mindenesetre mindenki számára van valami, amit ebből a márkából választhat. Jó érzés és nagyon fényűző. - Pavlina S.

Minden órát (a zsebórák és néhány női modell kivételével) az úgynevezett meghívásos méret különböztet meg, amely átlagosan 52-56 mm körüli. Vannak azonban 60 mm átmérőjű darabok is, és érdekes, hogy a 48 mm-es átlagos méretű órák uniszexnek számítanak... (A férfi karórák átlagos mérete 38 és 44 mm között van az elterjedt óramárkák esetében). Valljuk be azonban, hogy a hatalmas méret miatt az órán található összes dizájnelem kiemelkedik.

Foto: Hodinky-365.cz

Az Invicta leggyakrabban rozsdamentes acélból készíti óráit. Ha ezt kombináljuk a fent említett mérettel, akkor egy igazán nehéz, masszív órát kapunk, amelyek közül a legnehezebbek akár 500 grammot is nyomnak. Vannak azonban titánból vagy műanyagból készült modellek is, de ezek nagyon minimálisak.

Az Invicta többnyire ásványi, ritkábban zafírkristályokat épít az óráiba. Az Invicta gyakran (de nem általában) bevonja az ásványi üvegeket tükröződésmentes, kopásálló zafírréteggel. Ilyen csúszda található a Flame Fusion kereskedelmi név alatt.

A mutatókat és indexeket az Invicta leggyakrabban Tritnite lumineszcenciával világítja meg, de találkozhatunk Super-LumiNova-val is.

Foto: Hodinky-365.cz

A vízállóság tekintetében az Invicta igazán nagy mozgástérrel dolgozik. A kisebb női órák és zsebórák esetében általában 30 M-ig terjedő vízállóságot jelent. 50 M és 100 M vízállóságig is kínálnak órákat, de a leggyakoribb vízállóság 200 M-ig terjed. Azonban a 300 M, sőt az 500 M-ig terjedő órák sem jelentenek kivételt.

A legmagasabb értékeket az 1000 M-ig terjedő vízállósággal rendelkező órák érik el. E magas értékek ellenére azonban nem látunk olyan igazi búvárórákat, amelyek ISO 6425 tanúsítvánnyal rendelkeznek (bár szerintem egy 1000 M-ig terjedő vízállóságú órával nyugodtan merészkedhetünk a víz alá).

Ami a technológiát illeti, az Invicta nagyon fejlett, és nem fél a különböző mechanikai játékoktól (ahogy azt a több számlapos vagy forgó szerkezetű modelleknél láttuk). Így talán szinte mondanunk sem kell, hogy óráikban gyakran találkozunk számos klasszikus funkcióval is, mint például a kronográf, dátum, GMT, kettős idő, holdfázis... és így tovább. Érdekes módon a kínálatukban balkezesek számára is vannak órák.

Az órák belsejében gyakran vannak Kínából származó szerkezetek (de ezek nem "ócskaságok", ahogy ez hangzik), amiért az Invictát kritizálják, de másrészt szándékosan elnyerte a megfizethetőséget. Sok órában azonban japán Seiko, svájci Ronda vagy Sellita szerkezetekkel is találkozhatunk.

Foto: Hodinky-365.cz

Az Invicta mechanikus órákat kínál automata és kézi felhúzással, és természetesen kvarcórákat is. Napenergiát azonban ne keressen benne.

Invicta (majdnem) az űrben!

Az Invictának minden bizonnyal megvannak az erőforrásai ahhoz, hogy érdekes és egyedi projektekbe kezdjen. Akkor miért nem megyünk egyenesen magának az univerzumnak a peremére?

Az Invictának ez a terve már jó ideje a fejében volt, mielőtt 2012. december 8-án ténylegesen elindította volna az egészen fantasztikus Invicta projektet: Edge of Space, amelynek során a szakértők 36 Invicta órát szó szerint a sztratoszférába juttattak, hogy teszteljék minőségüket és tartósságukat. Meg kell jegyezni, hogy az órát nem igazán védte semmi, és úgy repült az űr szélére, ahogy Sandy Lee megalkotta.

Zdroj: www.youtube.com

Szédítő. Egy óra a Föld görbülete ellen. Forrás: www.youtube.com

A sztratoszférában, amely a légkör 11 és 50 km magasság közötti rétege, a nyomás, a hő- és sugárzási környezet szinte azonos az űrben uralkodóval. Az órának extrém igénybevételnek kellett ellenállnia: 1240 km/h sebességgel kellett haladnia, és -53 °C körüli hőmérsékletnek kellett megfelelnie.

Az óra körülbelül három hónapig utazott a levegőben, mielőtt március 1-jén szuperszonikus sebességgel visszatért a Földre. Sokak meglepetésére a túlnyomó többség (36-ból 24) még mindig működőképes és torzításmentes volt - ami nem mondható el arról a berendezésről, amelyre az órát erősítették. Összesen 3 órát és 34 percet töltöttek a sztratoszférában, 35 km magasságot értek el, és a leghosszabb út, amit "bejártak", 354 km volt.

A kutatócsoport és az egész Invicta ujjongott: "a dream mission accomplished!" (álom küldetés teljesítve). A projekt több mint sikeres volt, és az Invicta bebizonyította a világnak, hogy masszív órakonstrukcióik nem csak díszítésre szolgálnak....

További részletek a projetkről a következő videóban:

Invicta a pellengérre állítva - Miért a vita?

Azt mondják, hogy a negatív reklám a legjobb marketing. Így paradox módon az Invicta számára valószínűleg nem teljesen rossz dolog, hogy az alábbi véleményekkel találkozhatunk: „Valójában inkább rajzolnék egy órát a csuklómra, minthogy bármit is viseljek a közjó eme ellenségétől." Miért kap ennyi mérget és gyűlöletet az Invita? Ennek több oka is van:

Az órarajongók világa egyszerűen konzervatív, és egy óramárkának évszázadokon át kell építenie a hírnevét. Így amikor a lelkes és unortodox újonc Invicta berobbant a színpadra, magabiztosan hirdetve, hogy nagyon hamarosan egy elismert és virágzó óramárkává válik (mire ő még egy nagyon merész előléptetést sem spórolt meg), a kronománok a legjobb esetben közömbösen gúnyolódtak rajta, a legrosszabb esetben szidalmakkal és megvető szavakkal illették. És mi a helyzet ma, amikor az Invicta betű szerint teljesítette ambícióit.

Kissé sznob egyének (igen, a kronomániások elismerik, hogy ebben a tekintetben kissé sznobok) nem tudják megbocsátani az Invictának, hogy egy amerikai banki befektetési társaság felvásárolta, amely elsősorban csak a megfizethető árú órák gyártásában volt érdekelt, nem pedig a svájci hagyományokban, a magas óraszerkezetben és a valódi márkaértékben. Őket csak a piac érdekelte. E nézetek szerint a jelenlegi marketing így megerőszakolja az eredeti, szilárd svájci örökséget.

A következő pont a gyűlöletlistán természetesen a kínai szerkezetek, amelyekről itt már volt szó, és a híres Rolex Submariner-t "másoló" Pro Diver órák gyártása. Azonban sok (még a hagyományos) márka is belevág a híres Rolex modell által inspirált dizájnba, így ez nem csak az Invicta területe. De az igaz, hogy az Invicta valószínűleg a leghűségesebben csinálta...

Foto: Hodinky-365.cz

Itt azonban bele kellene bocsátkoznunk egy folyamatos vitába az úgynevezett hódoló órák helyességéről – olyan órák gyártásáról, amelyeket hűen inspiráltak a híres történelmi modellek, de a modelljük értékének töredékéért (összehasonlításképpen: egy Rolex körülbelül 3 000 000 Ft-ba kerül, A Diver 100 000 Ft körül, és még csak nem is beszélünk a "támadó" modellekről kvarcban).

Tehát elégedjünk meg azzal az összefoglalóval, hogy az ilyen órák nem hamisítványok, az inspiráció nem illegális, és az átlagfizetésű vásárlók is hozzájuthatnak egy szuperhíres dizájnnal rendelkező órához, ami a csuklójukon és a szívükön melengeti őket, és a vállalat tisztességes hozamot és jó érzéssel elégíti ki az ügyfeleket.

Egy másik szálka a szemünkben az az őrült megjelenés, amitől a konzervatív egyéneknek égnek áll a haja. Az Invicta azonban nem ismeri el az ilyen véleményeket, mert sikere ezen a kifinomult őrültségen alapul, és a vásárlók egyszerűen imádják őket ezért. "Ki mondta, hogy a nagy őrült órák csúnyák? Ez 2021, senkit sem érdekel ezek véleménye. Kinézett mostanában a szabadba? Festett haj, tetoválások, piercingek, élénk színű ruhák... Végül is manapság mindenki alapvetően egy rajzfilmfigura. Hajrá Invicto!"

Foto: Hodinky-365.cz

Az utolsó fekete pont az amerikai piacot és a tisztességtelen marketinget érinti. Itt az Invictát gyakran kritizálják, amiért (tévesen) felfújja az órák árát. Ezek gyakran "villámértékesítések" és akár 90%-os árengedmények (ez például egy 300 ezer Ft-os órából 40 ezer Ft- óra lesz), ami némileg aljas szándékról árulkodik, hogy az embereket egy igazán gyanús kedvezményre csábítsa).

Ez főként a ShopHQ tipikusan amerikai bevásárló tévécsatornán történő reklámozáshoz kapcsolódik Ár –ismeri azokat a telemarketing csatornákat, ahol ékszereket, fogyókúrás termékeket, konyhai eszközöket stb. árulnak igazán hihetetlen és elképesztő árakon, amit csak akkor kap, ha felhívja és azonnal rendel? – Tehát a ShopHQ Price-t nagylelkűen szponzorálja ugyanaz a befektetési társaság, amelynek legnagyobb eladója az Invicta.

A következő videón láthatja, hogyan néz ki a gyakorlatban.

Igen, az Invictának van néhány horpadása, de a kisebb-nagyobb hibák ellenére meg kell hagyni néhány tagadhatatlan pozitívumot. Óráik valóban egyediek és nem reprodukálhatók (ne feledjük, hogy 50 formatervezési szabadalom van a nevükön) és van egy egyedi, kissé zavart karizmájuk, amit a rajongók annyira szeretnek. Emellett nagyon jó kivitelezést és minőségi anyagokat kínál megfizethető áron. És végül... Az Invicta tovább ketyeghet a sztratoszférában.

Mit szeretek bennük? A marketing, mind a márkanév, mind a logó, amely azt mondja, hogy nem vagyok hétköznapi... Ez csak egy óra azoknak, akik azt akarják mondani, hogy van véleményük. - Stanislav

Az Invicta nem szándékozik csökkenteni saját agresszív jellegét, és stílusa (amely közel 30 éve fennáll) biztosan nem trend kérdése, csak volt, van és lesz. Verhetetlen.

Ez is érdekelheti: